سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مانه و سملقان از شناسایی یک موقوفه به ارزش 600 میلیون ریال در روستای ˈاینچه علیاˈ از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام ˈعباسعلی مهدوی رادˈ اظهار کرد: این موقوفه یک کشتزار آبی 20 هکتاری است که کارشناسان این اداره ارزش آنرا 600 میلیون ریال برآورد کرده اند.
 
وی گفت: درآمد این موقوفه توسط خانواده این واقف خیراندیش در راستای عمل به نیت وی برای برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) و تامین هزینه مسجد روستا هزینه می شد.
 
وی افزود: با شناسایی این موقوفه، پرونده ای برای آن در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تشکیل شد تا نیت واقف به درستی انجام شود.
 
حجت الاسلام مهدوی راد گفت: از ابتدای امسال 30 هکتار زمین زراعی وقفی جدید در این شهرستان شناسایی شده است.
 
به گفته وی علاوه بر این، خیرین این شهرستان چهار وقف جدید را به ارزش یک میلیارد ریال را که بیشتر زمین زراعی است به نیت برگزاری آیین های شهادت و میلاد حضرت زهرا (س)، میلاد امام حسن مجتبی(ع) و تامین هزینه های جاری مساجد وقف کرده اند.
 
وی تعداد موقوفه های شهرستان مانه و سملقان را 360 موقوفه اعلام و بیان کرد: 90درصد نیت وقف های انجام شده در این شهرستان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.
 
وی گفت: این اداره تلاش دارد تا با اطلاع رسانی در جامعه وقف های این شهرستان را برای برگزاری آیین های عزاداری و میلاد حضرت زهرا (س) و حضرت مهدی (عج) و ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز فرهنگی از جمله حوزه علمیه هدایت کند.
 
شهرستان مانه و سملقان با 103 هزار نفر جمعیت در شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد و حدود 75 درصد از جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند.
/2759/